Skip to main content

Met de koppeling tussen Zorg en Zekerheid en Plan4Flex staan alle verzekeringsdocumenten, van contracten tot zorgpassen, eenvoudig in de Plan4Flex App van je uitzendkracht. Dit bespaart je een hoop tijd en werk en geeft je uitzendkrachten rust en zekerheid. We leggen je de nieuwe functie uit.

Van der Voort Groep biedt al jaren zorgverzekeringen voor buitenlandse uitzendkrachten in Nederland. De samenwerking met Zorg en Zekerheid is ideaal voor uitzendbureaus omdat ze uitzendkrachten per dag kunnen aan- of afmelden voor een verzekering.

Documenten en zorgpassen werden nog niet zo lang geleden nog fysiek verspreid. Dat was ouderwets, vond Van der Voort. Digitalisering was nodig. Uitzendbureaus vroegen al snel naar een koppeling met Plan4Flex. Veel partijen werkten al met de Plan4Flex App voor het ondertekenen van contracten, communicatie met uitzendkrachten, delen van planningen en meer.

Voor directeur Mark van der Voort was de optelsom snel gemaakt: “Veel van onze klanten waren al erg tevreden over de Plan4Flex App. De uitzendkrachten willen makkelijk bij hun documenten kunnen én zijn al gewend aan de Plan4Flex App. Dan moet je het wiel niet zelf willen uitvinden en aansluiten bij wat al werkt.”

Documenten zorgverzekering in de Plan4Flex App

Vanaf 1 januari 2022 is de koppeling met Plan4Flex live. Alle informatie over de zorgverzekering, van pasjes tot contracten, worden geïmporteerd in de app van de uitzendkracht. Zo heeft hij alle informatie op één plek, in een bekende omgeving en in zijn eigen taal. Uitzendbureaus reageren positief op de koppeling, vertelt Mark.

De koppeling werkt eenvoudig. Je downloadt in bulk alle verzekeringsdocumenten van je uitzendkrachten uit het systeem van Zorg en Zekerheid. Dit bestand importeer je in Plan4Flex. De operationele software koppelt de informatie aan de juiste uitzendkracht in het systeem. De gegevens verschijnen hiermee direct in de app.

De voordelen van de zorgverzekeringskoppeling in Plan4Flex op een rijtje:

  • Bespaar tijd en handmatig werk op supportafdeling
  • Geen fysieke zorgpasjes meer uitdelen die kwijtgeraakt kunnen worden
  • Uitzendkracht heeft alle informatie op één plek, in systeem dat hij kent
  • Minder telefoontjes met vragen
  • In geval van spoed heeft de uitzendkracht altijd alle documenten direct bij zich
  • Eén communicatiekanaal met je uitzendkracht waar ook de zorgverzekering nu in past

Ervaring uit de praktijk: NL Jobs

Uitzendbureau NL Jobs heeft in een jaar zo’n acht- tot negenduizend uitzendkrachten in dienst. Voorheen kregen zij allemaal een fysieke zorgpas en eigen inlog in het portaal van de zorgverzekeraar. Milan Ilic, hoofd van de supportafdeling, legt uit hoeveel werk dat betekende:

“We hadden in die tijd wekelijks een postbode op kantoor die zakken met zorgpassen bezorgde. Uitzendkrachten belden vaak naar support met vragen over de verzekering, inloggegevens of kwijtgeraakte zorgpassen. Nu alle zaken rondom de zorgverzekering beschikbaar zijn via de Plan4Flex App, krijgen we er bijna geen vragen meer over. Dat bespaart onze supportafdeling zo’n 6 tot 8 uur werk per week.”

“Nu alle informatie en documenten over de zorgverzekering in de Plan4Flex App staan, bespaart dat onze supportafdeling zo’n 6 tot 8 uur werk per week.”

De uitzendkrachten gebruikten de app al dagelijks, waardoor deze overstap hun eigen administratie ook makkelijker maakte. “We gebruiken de app als digitaal dossier”, vertel Milan. “Naast de papieren voor de zorgverzekering staan daar ook alle andere documenten en contracten van de uitzendkracht in. Zij hebben daarmee een soort digitale wallet waarin ze alle informatie binnen handbereik hebben. Dat is voor uitzendkrachten erg makkelijk.”

Meer weten over deze koppeling, waarmee de zorgverzekeringsdocumenten van je uitzendkrachten direct in hun Plan4Flex App staan? Neem contact op met Dréann via sales@ewingsict.nl.