Skip to main content

Begin oktober komt een berichtje binnen bij Plan4Flex. Een felicitatie vanuit Flexmarkt. Lezers hebben zó veel op ons gestemd in het Partner of choice-onderzoek, dat we in de top 5 leveranciers voor backoffice, midoffice en payroll staan. Wauw!

Met het Partner of choice-onderzoek helpt Flexmarkt flexbureaus bij het kiezen van een leverancier van software. Lezers en websitebezoekers werd gevraagd met welke bedrijven ze het liefst zakendoen in specifieke categorieën.
147 uitzenders gaven antwoord op deze vraag. En… een groot deel noemde Plan4Flex in de categorie backoffice, midoffice en payroll. Dankzij het enthousiasme van onze klanten staan we op de vierde plek in deze categorie!

Algemeen directeur Egbert Wingens is trots. “Er is veel software voor backoffice, midoffice en payroll. Dat je in zo’n brede categorie een vierde plek behaalt, op basis van stemmen van gebruikers, is een prachtig compliment! Dank aan alle tevreden gebruikers voor het stemmen.”

Hij ziet veel bekenden terug in de top 5. “Het is mooi om te zien dat we de topplekken in de uitslag delen met partners met wie we samenwerken aan het beste resultaat voor onze klanten. Dat zegt veel over ons partnernetwerk en het werk dat we samen leveren.”

Het belang van innovatieve softwareleveranciers

In veel gevallen kiezen flexbureaus hun huidige leverancier als favoriet. Maar bij het kiezen van software voor de front- en backoffice geven veel lezers ook aan dat ze het belangrijk vinden dat een leverancier innovatief is. Flex-expert en Flexmarkt hoofdredacteur Wim Davidse geeft hiervoor een logische verklaring in een beschouwend artikel:

“Het laat zien dat bedrijven doorhebben dat ze technologisch niet meer achter kunnen blijven. Een jaar geleden speelde innovatie bij deze onderwerpen nog een minder belangrijke rol. De arbeidsmarkt is nog steeds enorm krap en technologisch is steeds meer mogelijk. Uitzenders zien dus dat ze iets moeten met employer branding, de front- en de backoffice en de verbinding daartussen. Je moet bijvoorbeeld met data kunnen werken om met employer branding en de frontoffice aan de slag te kunnen. Uitzenders beginnen dus de druk te voelen om te innoveren. En tech-leveranciers gaan hier dus steeds meer op afgerekend worden.”

Innovatief, dat is de visie die Dréann, Egbert en Wesley in een artikel verderop in het magazine uitdragen zeker. Want, zeggen zij, het is tijd dat we slimmer werken in de uitzendbranche anders gaan bekijken. Niet gestuurd vanuit de administratie, maar juist gericht op de operatie. Dát is het kernproces van uitzendbureaus. De reden van hun bestaan. En de plek waar je het meest te winnen hebt.

Ben je benieuwd hoe jij slimmer gaat werken op basis van deze visie? Lees hier het hele interview dat de drie directeuren na de bekendmaking gaven.