Skip to main content

Veel gestelde vragen

1. Algemeen

  • Wat is Plan4Flex?
    Plan4Flex is uitgebreide workforce management software. De software helpt bij het efficiënt plannen, registeren van uren en communiceren met je (flexibele ) medewerkers.
  • Voor wie is Plan4Flex?
    Plan4Flex is ontworpen voor uitzendorganisaties en bedrijven in de foodsector die werken met ingewikkelde of wisselende planningen. De software ondersteunt zowel kleine als grote organisaties bij hun personeelsplanning, urenregistratie en communicatie met medewerkers.
  • Wat zijn de voordelen van Plan4Flex?
    • Slimmer plannen
    • Minder handmatig werk: tijd besparen en minder fouten
    • Werkt makkelijk samen met je andere systemen
    • Inzicht in wat er gebeurt op de werkvloer
    • Eenvoudig naleven van wet- en regelgeving

2. Functionaliteiten

  • Welke functionaliteiten biedt Plan4Flex?
    Plan4Flex biedt onder andere:

    • Planning van personeel, huisvesting, vervoer en materialen (denk aan persoonlijke beschermingsmiddelen)
    • Digitale urenregistratie
    • Communicatie met medewerkers via een app (beschikbaar in 16 talen)
    • Koppelingen met andere systemen, zoals voor recruitment, administratie en verloning
    • Documentbeheer en contractbeheer
    • Digitaal ondertekenen
    • Ontrafeling van cao’s
  • Hoe helpt Plan4Flex bij personeelsplanning?
    Met de geavanceerde planningstool van Plan4Flex koppel je snel en eenvoudig de juiste medewerker aan de juiste klus. De software houdt rekening met beschikbaarheid, skills en diploma’s, contracten en wetgeving.
  • Kan ik dashboards en rapportages maken?
    Ja, de software verzamelt data en maakt rapportages mogelijk via een koppeling met verschillende BI-tools. Hiermee krijg je inzicht in belangrijke KPI’s zoals inzet, urenregistratie en loonkosten.

3. Implementatie & integraties

  • Hoe snel kan Plan4Flex worden geïmplementeerd?
    Dat hangt af van de grootte van je bedrijf en de benodigde koppelingen. In veel gevallen kan Plan4Flex binnen enkele weken operationeel zijn.
  • Met welke systemen kan Plan4Flex integreren?
    Plan4Flex integreert met diverse salarissoftwarepakketten, boekhoudsystemen, recruitmenttools, CRM-oplossingen en BI-tools. Op deze pagina zie je alle mogelijkheden over de mogelijkheden voor integraties. Met de API kun je data uitwisselen met nog meer verschillende pakketten.
  • Kan ik mijn bestaande data overzetten naar Plan4Flex?
    Ja, bij de implementatie ondersteunen we het migreren van bestaande data naar Plan4Flex, zodat je direct aan de slag kunt.

4. Gebruik & ondersteuning

  • Hoe log ik in op Plan4Flex?
    Je logt in via de webportal of de mobiele app met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Waar kan ik de app downloaden?
    Je kunt de app downloaden in de Apple app store of via Google play.
  • Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
    Je vraagt via de inlogpagina een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt een resetlink per e-mail.
  • Waar kan ik terecht voor ondersteuning?
    Onze supportafdeling staat voor je klaar via telefoon en e-mail. Consultants ondersteunen je bij inrichting of grotere projecten. Daarnaast is er een uitgebreide kennisbank beschikbaar.
  • In welke talen is Plan4Flex beschikbaar?
    Plan4Flex is standaard beschikbaar in het Nederlands. Daarnaast kun je als gebruiker zelf je voorkeurstaal instellen: Engels, Duits, Roemeens of Pools. De app is beschikbaar in 16 talen.
  • Wanneer is jullie support bereikbaar?
    We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 08.30 tot 17.00 uur.
    Heb je buiten kantooruren een spoedvraag? Bel dan ons reguliere nummer 088-6906999 en kies in het keuzemenu voor optie 1 voor noodgevallen.
  • Hoe loopt het proces van aanschaf tot onboarding?
    • Kennismaking en offerte: in een eerste gesprek maken we kennis en ontdekken we hoe Plan4Flex jou kan ondersteunen. Na de demo(‘s) krijg je vervolgens een vrijblijvende offerte op maat.
    • Vragen: heb je nog vragen? Dan kun je altijd bij onze salescollega’s terecht.
    • Contract en implementatie: na ondertekening van het contract plannen we de startdatum van de implementatie. Vanaf die datum werken we toe naar jouw livegang. In de foodsector kun je vaak binnen een week aan de slag. In de flexbranche duurt het gemiddeld 3 maanden, afhankelijk van jouw wensen, koppelingen en bijvoorbeeld de koppelingen van personeelsplanning en de planning van huisvesting en vervoer.
    • Ondersteuning: Na de implementatie staat onze supportafdeling 24/7 voor je klaar.

5. Kosten & abonnementen

  • Wat kost Plan4Flex?
    De prijs is afhankelijk van het aantal gebruikers en gewenste functionaliteiten. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.
  • Welke abonnementsvormen zijn er?
    Plan4Flex biedt verschillende abonnementsmodellen. Iedereen gebruikt het basispakket. Dit kun je aanvullen met verschillende modules en koppelingen.
  • Zijn er extra kosten voor updates of ondersteuning?
    Updates zijn inbegrepen in het abonnement. Onze supportafdeling staat elke dag vrijblijvend voor je klaar om te helpen met vragen. Heb je ingewikkeldere vragen over bijvoorbeeld inrichting of koppelingen, dan bieden de consultants ondersteuning. Hier betaal je wel voor.
  • Is Plan4Flex duurder dan een standaard urenregistratiesysteem?
    De kosten van Plan4Flex zijn vergelijkbaar met die van een standaard urenregistratiesysteem. Het verschil is dat Plan4Flex extra functionaliteiten biedt, zoals het beheren van huisvesting en transport. Voor dezelfde prijs ga je dus ook efficiënter plannen en communiceren.

6. Veiligheid & privacy

  • Hoe veilig is mijn data in Plan4Flex?
    Plan4Flex voldoet aan de hoogste beveiligingsstandaarden en maakt gebruik van versleuteling en beveiligde servers.
  • Hoe gaat Plan4Flex om met privacy en AVG?
    Wij verwerken persoonsgegevens volgens de AVG-richtlijnen en zorgen ervoor dat data alleen wordt gebruikt voor de doeleinden waarvoor toestemming is gegeven. Bekijk hier ons privacy statement.
  • Waar wordt mijn data opgeslagen?
    De data wordt veilig opgeslagen op Europese servers die voldoen aan de strenge GDPR/AVG-regelgeving.