Skip to main content

John startte Good Morning in 2001 en kreeg in de directie in 2014 gezelschap van Cor Konings om een flinke stap richting grotere groei te kunnen zetten. Dat heeft Good Morning geen windeieren gelegd, want de organisatie groeide vorig jaar behoorlijk harder dan het gemiddelde in Nederland. De organisatie is voornamelijk actief in de agrarische sector en voeding en heeft als werkgebied Brabant, Zeeland en Zuid-Holland.

Volgens de regels

“Waarom wij zo hard groeien? Volgens mij is het vrij simpel. We zijn een bureau dat alles volgens de regels doet. Gesjoemel kan niet”, vertelt John. “Wij zijn vooral actief in de agrarische sector. Het is makkelijk om als uitzendbureau in die branche in te stappen, tegelijkertijd merken we dat de sector steeds professioneler wordt. Het zijn meer en meer grote bedrijven die zaken willen doen met een betrouwbare partner. Wij hebben altijd zo gewerkt en hebben in de loop der jaren een naam opgebouwd van solide en betrouwbaar.” Good Morning heeft daarnaast de nodige omvang en kan daardoor snel schakelen.

Huisvesting is uitdaging

Good Morning maakt bijna uitsluitend gebruik van arbeidsmigranten uit Polen, Roemenië en Oekraïne. Zoals bekend is huisvesting van arbeidsmigranten een uitdaging op zich. Good Morning huisvest 90 procent van de arbeidsmigranten die voor de uitzendorganisatie werken. 60 procent van de huisvesting hebben we in eigendom, de rest moeten we bij huren en dat is lastig. Het beperkt de groei; we zouden nog harder kunnen groeien dan die 20 procent als dit eenvoudiger op te lossen zou zijn.”

Good Morning bezit pensions in Steenbergen, Zwijndrecht en Zundert. In Polen, Roemenië en Oekraïne bezit de uitzendorganisatie wervingbureaus. “We hebben alles in eigen beheer. We weten dus ook heel goed welke mensen we naar Nederland laten komen. Ze worden in het buitenland al gescreend, krijgen uitleg van de werkzaamheden en staan dus niet voor verrassingen. Ook dat is gewoon allemaal netjes geregeld.” De groei staat niet stil: John verwacht dat Good Morning de komende jaren verder gaat groeien en denkt aan uitbreiding en/of overnames.